Strona główna Grupy O nas Aktualności Kontakt
POWRÓT DO LISTY POSTÓW
Ludzie nie są ważni… NASTĘPNY

30 sierpnia 2019
Mądrzy przedsiębiorcy współpracują, pozostali konkurują

Tytułowe hasło przyświeca Biznes Klub Polska, organizacji zrzeszającej przedsiębiorców. Podstawowym celem członków jest wzajemne umawianie sobie spotkań handlowych z rekomendacji. Zimne telefony nie działają (oczywiście uogólniam, gdyby tak było w 100% nie istniałyby call-center). Ciepłe rekomendacje zawsze zwyciężą. Dziś kilka zdań na temat tego, jak można pozyskać dzięki tej metodzie jeszcze więcej kontraktów.

Łańcuch rekomendacji

Niemal zawsze nasz klient zanim skorzystał z naszych usług, korzystał z usług kogoś innego, działającego na wcześniejszym etapie procesu, który klient właśnie przeprowadza. Niemal zawsze, zaraz po skorzystaniu z naszych usług, udaje się do kolejnego dostawcy, żeby zapewnić sobie obsługę kolejnego etapu tegoż procesu. Proces o którym mowa i jego etapy możemy wyobrazić sobie jako łańcuch i jego poszczególne ogniwa.

Przykład

Klient pojawia się u pośrednika nieruchomości i prosi o zaoferowanie mieszkania. Następnie udaje się do pośrednika hipotecznego, po sfinansowanie zakupu. Przy takiej okazji przydaje się ubezpieczenie na życie (bo to w ofertach banków bardziej zabezpiecza bank, niż klienta). Oczywiście taka transakcja – wracając do nieruchomości – potrzebuje czynności notariusza. Gdy mieszkanie jest już kupione, przydałoby się ubezpieczenie majątkowe (multiagent będzie miał szerszą ofertę, niż agent wyłączny od ubezpieczeń życiowych). Oczywiście przydałoby się wykończenie czy remont, a często zanim to nastąpi pomocnym będzie projektant wnętrz. Pewnie przydadzą się jakieś meble, może, wyposażenie AGD/RTV, trochę szkła (lustra, szklany panel w kuchni). Itp. Itd.

BKP i jego siła

To co robimy w ramach Biznes Klub Polska, to konstruowanie łańcuchów rekomendacji wewnątrz Grup. Dzięki temu wszyscy członkowie takiego zespołu korzystają z efektu synergii. Będąc na przykład projektantem wnętrz, który z każdym klientem rozmawia również o kolejnych wykonawcach, zyskujesz po wielokroć, bo każdy inny członek zespołu rozmawiając ze swoimi klientami wspomina o Tobie. Jeśli więc każdy – z powiedzmy siedmiu członków zespołu – pozyskuje jednego nowego klienta w danym tygodniu i rekomenduje go pozostałym, zyskuje nie jednego, a właśnie siedmiu nowych klientów, bo przecież sam został zarekomendowany sześciokrotnie.

Statystyka

To zbyt piękne, żeby było prawdziwe! Zgadzam się, Nigdy nie będzie tak, że każdy klient skorzysta z usług wszystkich pozostałych członków zespołu. Bo sam jest na przykład agentem ubezpieczeniowym, albo ma kogoś takiego w rodzinie. Albo nie zamierza skorzystać z usług projektanta wnętrz. Powodów może być wiele. Statystyka bywa zwodnicza. Ja i mój kot mamy statystycznie po trzy nogi i jednej ręce. Ale statystyka wskazuje trendy. Nawet jeśli w zamian za „podzielenie się” swoim jednym klientem z sześcioma kolegami „otrzymasz w zamian” tylko pięciu czy nawet czterech nowych klientów, to chyba warto. Co o tym sądzisz?

O NAS MISJA I WIZJA ZARZĄD
ODWIEDŹ BKP ZOSTAŃ DYREKTOREM
AKTUALNOŚCI SPOTKANIA
REGULAMIN SERWISU POLITYKA PRYWATNOŚCI KONTAKT
Copyright © 2022 Biznes Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.