Nawiązałeś relacje ze swoimi nowo poznanymi kontaktami. A może nawet znacie się już dłużej. W międzyczasie został on Twoim klientem, a jednak rekomendacji otrzymujesz od niego bardzo niewiele, lub co gorsza - wcale.
Pewnie się zastanawiasz dlaczego tak się dzieje? Choć może bardzie trafne będzie stwierdzenie - dlaczego NIE DZIEJĘ SIĘ NIC?
Powodów może być wiele. Poniżej przybliżymy Ci te, z którymi w praktyce przedsiębiorcy spotykamy się najczęściej.
- Twoi Klienci są niezadowoleni ze współpracy z Tobą, a tym samym nie przekonani, że będziesz w stanie dostarczyć oczekiwaną jakość ich kontaktom. Bo skoro sami nie otrzymali jej współpracując z Tobą, skąd pewność, że z nimi nie będzie podobnie? Dlaczego więc mieliby Ciebie rekomendować i tym samym narażać na szwank swoje dobre imię i relacje ze swoimi klientami? To wydaje się dość ryzykowne;
- Bo mają swoje zasady, a jedna z nich mówi, że „nie polecają” – jeśli zapytasz dlaczego – odpowiedzą „Bo TAK" . I nie ma w tym Twojej winy, a tym bardziej jakiegokolwiek logicznego wytłumaczenia. Przyczyna leży poza Tobą, Twoją firmą. Po prostu nigdy tego nie robią i robić nie będą. Jedyne co Ci pozostaje w tej sytuacji, to zaakceptować ten fakt, i zastanowić się nad kształtem waszych przyszłych relacji;
- Twoi Klienci nie wiedzą, że mogą Cię polecić, bądź też nie potrafią. Nie mają odpowiedniej wiedzy i umiejętności do tego. I Twoja w tym rola – aby im to ułatwić. Uzmysłowić, że w środowisku biznesu wykorzystuje się system rekomendacji i daje on naprawdę wymierne korzyści dla obu stron. Podpowiadając w jaki sposób polecać się nawzajem. Jak wygląda to w praktyce, zachęcając do tego oraz otwarcie prosząc o rekomendacje, bez „owijania w bawełnę” – bo możesz wówczas zostać niezrozumianym.
Jako przedsiębiorca „otrzaskany” z tematem rekomendacji z łatwością możesz służyć swoją wiedzą i doświadczeniem innym przedsiębiorcom. Zapewniamy - oboje na tym skorzystacie.