Jak zarządzać swoją siecią kontaktów, aby odnosić biznesowe sukcesy ?
Kluczem do tego zagadnienia jest krzywa zaufania. Po której, jak po drabinie, w zależności od naszego zachowania, przechodzimy na wyższy „szczebel”, lub - z niej spadamy. A upadek z takiej wysokości może być naprawdę bolesny.
Jak więc do tego nie dopuścić? Jak cieszyć się nieskazitelną reputacją osoby, z którą warto współpracować i utrzymać efekt pozytywnego pierwszego wrażenia ?
1️⃣ Zwracajmy uwagę na spójność naszego wizerunku i przy absolutnie każdej okazji swoim zachowaniem potwierdzajmy naszą wiarygodność biznesową. Niestety, jak to w życiu bywa, zdarza się nam mówić jedno, a robić drugie. Co w naszych relacjach może wywoływać pewnego rodzaju dysonans i wątpliwości o czystość naszych intencji. Wystrzegajmy się tej niekonsekwencji!
2️⃣ Miejmy świadomość, że wypracowana pozycja nie zostaje na z nami „na wieki”. Natomiast wymaga nieustannej uwagi i pracy. To od nas, naszego zachowania w biznesie zależy – czy ją utrzymamy, czy wręcz przeciwnie – utracimy. Czasem wystarczy jedne fałszywy ruch, aby stracić w oczach innych i pogrzebać swoją reputację. Dobra wiadomość jest taka, że zasada ta działa w obie strony – a więc za pomocą przemyślanych działań, równie szybko możemy wzbić się na krzywej zaufania i odzyskać wizerunek profesjonalisty;
3️⃣ Pielęgnujmy nasze kontakty – ZAWSZE. Nie tylko wtedy gdy czegoś od nich potrzebujemy. Czasem wystarczy jeden telefon, aby przypomnieć o sobie i w ten sposób wyrazić nasze zainteresowanie drugim człowiekiem. Dać do zrozumienia, że pamiętamy, że zależy nam na tej relacji ❤;
4️⃣ Nie zapominajmy, że nasze zachowanie w życiu osobistym rzutuje na nasz ogólny wizerunek. Jeśli więc prywatnie nie dotrzymujemy słowa, lub robimy coś niedbale, skąd pewność że w relacjach biznesowych postąpimy inaczej?
Dbajmy więc o nasze kontakty, angażujmy się w relacje z innymi ludźmi, a będziemy cieszyć się opinią osoby godnej zaufania i wiarygodnej w biznesie, z którą warto robić biznesy.