Nie trzeba być przedsiębiorcą, aby wykorzystywać wiedzę nt. networkingu i czerpać z niej korzyści. Prawda czy fałsz?
Zwykle networking występuję w duecie ze słowem „biznes”. Możemy więc ulegać mylnemu wrażeniu, że został on stworzony wyłącznie dla osób posiadających własne firmy i to oni korzystają z niego najbardziej.
Ale czy na pewno ?
To prawda, networking jest częstym i ważnym narzędziem w biznesie, które może doprowadzić do klientów i zapewniać nowe szanse sprzedażowe. Bo pozwala przedsiębiorcom pozyskiwać wartościowe kontakty, które przy odrobinie wysiłku i zaangażowania, są w stanie przekształcić we współpracę zapewniającą nowe rekomendacje.
Jednak fakt nie posiadania własnej firmy wcale nie umniejsza wartości networkingu również dla Ciebie. I skutecznie może zaspokajać także Twoje indywidualne potrzeby oraz pomóc Ci spełniać jednostkowe cele, a nie tylko wybranych grup społecznych.
Po pierwsze nawet jeśli nie masz firmy i jesteś szeregowym pracownikiem to zawsze pracujesz „na swoim”. Pracujesz na swój wizerunek, na swoją markę osobistą. Jesteś „Panem siebie”: a to stawia Cię na równi z innymi. Przyjęcie takiego punktu widzenia, może mieć na Ciebie szczególnie korzystny wpływ i zwiększać Twoją „sprawczość” oraz skuteczność jako pracownika. Pomagać osiągać lepsze wyniki.
Po drugie - to, że w obecnej chwili jesteś w takim, a nie innym miejscu Twojego życia (pracy na etacie), nie oznacza, że będziesz tam wiecznie! Może któregoś dnia zapragniesz również wejść na drogę przedsiębiorcy, a wtedy zdobyte doświadczenia networkingowe będą kolokwialnie mówiąc „jak znalazł”.
Po trzecie – jest wiele sytuacji (nie tylko biznesowych), podczas których umiejętności networkingowe są na wagę złota: przyjęcie, wesele, spotkania o różnym charakterze. Jeśli więc wcześniej przejdziesz „chrzest bojowy” z networkingu, potrafisz już z klasą poruszać się w każdym obcym środowisku.