Jak zbudować silną więź z naszym partnerem biznesowym, zdobyć jego zaufanie, a w konsekwencji nowe rekomendacje ?
Następnym naszym krokiem (poVISIBILITY – o czym powiedzieliśmy sobie w poprzednim wpisie z tego cyklu) powinno być potwierdzenie pierwszego pozytywnego wrażenia i udowodnienie własnej wiarygodności. Jest to drugi etap na drodze do budowania profesjonalnych, partnerskich relacji i nosi on nazwę – CREDIBILITY.
Jeśli więc chcemy uchodzić za osoby punktualne – nie spóźniamy się, aby nie dać innym powodu do zaprzeczenia tejże opinii. Jeśli coś obiecujemy – zawsze dotrzymujemy słowa. Przy każdej okazji, swoim zachowaniem udowadniamy, że jesteśmy wiarygodni i prawdziwi, można na nas polegać w każdej sytuacji i nie jest to zależne od naszego humoru, czy aury danego dnia.
I jeśli uda nam się tę wiarygodność zbudować … przychodzi pora na zyskowność w relacjach, a więc PROFITABILITY, która może być wyrażona na wiele sposobów. Zwykle oznacza ona, że: coś od Ciebie kupię, polecę Cię mojemu Klientowi, zaangażuje w projekt, wesprę wiedzą, doświadczeniem… itp.
Jednak, aby dotrzeć do poziomu 3ciego i móc cieszyć się silną więzią z partnerem, opartą na wzajemnym zaufania - ważne jest aby przechodzić przez każdy z etapów w podanym porządku (VISIBILITY, CREDIBILITY, PROFITABILITY), nie omijając żadnego, ani nie zmieniając ich kolejności.
Tylko wówczas będziemy mogli zbudować satysfakcjonującą dla obu stron relację i czerpać z niej wzajemne korzyści.